Publikované

Ako si mám vybrať správne potraviny?

Aj vás trápia myšlienky, čo jesť počas dňa? Ktoré potraviny treba z jedálnička vyradiť, a naopak ktoré potraviny doplniť?

Keď som začínala so zdravým životným štýlom, nevedela som, ktoré potraviny sú vhodné pre moje telo. Dnes vám dám pár tipov a informácií o obilninách.

Dnešná téma je zameraná na zdravé prílohy alebo inak povedané obiloviny. Prvú potravinu, ktorú najčastejšie používame je ryža. Aký je rozdiel medzi Ryžou natural a Bielou ryžou?

RYŽA NATURAL (CELOZRNNÁ)

Je to vlastne celozrnná ryža. Má hnedé sfarbenie. Je oveľa zdravšia ako biela ryža. Síce sa varí dlhšie, ale má na telo blahodárne účinky. Hlavným rozdielom je, že obsahuje oveľa viac vlákniny.

Ďalšou výhodou je, že obsahuje menej sacharidov a glykemický index je veľmi nízky. Obsahuje o 67% viac vitamínu B3, 80% viac vitamínu B1, 90% viac vitamínu B6, 50% viac magánu

BIELA RYŽA

Má veľmi vysoký Glykemický index. Práve preto nefungujú ryžové diéty na chudnutie. Pretože vám glykemický index vybieha hore a dole.Má veľmi málo živín. Síce schudnete, ale nebudete mať dostatok energie.

Na obrázku môžete vidieť rozdiel medzi bielou a celozrnnou ryžou. Nutričné hodnoty sú uvádzané na 100g.

POHÁNKA

Tak isto ako ryža je to bezlepková potravina. V potravinovej ríši je najvyváženejšia potravina z hľadiska bielkovín a aminokyselín (až 18 rôznych druhov). Je vhodná aj pre športovcov.

Má vysoký obsah mastných nenasýtených kyselín a je významným zdrojom horčíka, draslíka, medi, selému a iných stopových prvkov. Takisto viacerých vitamínov skupiny B. Obsahuje cholín, ktorý napomáha rozkladať tuky v pečeni. To je veľmi dôležité pre ľudí, ktorí sú v chudnúcom režime.

Úplne najdôležitejšia a najzaujímavejšia vec, čo sa o pohánke vie, že obsahuje rutín. Rutín je veľmi dôležitá a dobrá látka pre naše telo. Spevňuje steny ciev, vzpružuje, posilňuje imunitný systém, reguluje krvný tlak a zrážanlivosť krvi. Je to výborný antioxidant, ktorý    tiež potrebujeme.

Pripravuje sa tak isto ako ryža. Najdôležitejšia vec, ktorú potrebujeme vedieť – nesmie sa spariť s horúcou vodou,pretože sa rutín z nej zmije.

PŠENO

Sú to malé žlté guličky.  Má podobné výživové hodnoty ako Pohánka. Je to zásadotvorná potravina.

Je veľmi cenná pre vysoký obsah železa. Doporučuje sa ľuďom, ktorí majú málo železa. Je hodnotná na minerály a stopové prvky (mangán, triptofan, horčík, fosfor, kremík).

Pšeno a pohánka neboli šľachtené, sú to prirodzené potraviny. Preto nemajú takú veľkú stratu živín.

Ako sa pripravuje pšeno?

Sparí sa horúcou vodou. Je to veľmi dôležité, aby ste ho zbavili horkosti, inak Vám nebude chutiť. Potom ho uvaríte, tak ako ryžu.

 

Chcete zmeniť svoj životný štýl, ale neviete ako? Ja vám s tým rada pomôžem 🙂

Marcela Kopáčová – Nezávislý člen Herbalife

Životný štýl, ktorý si zamilujete

vyziva@naschudnutie.sk

+421 950 716 822

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *