Publikované

Energetický príjem

Určite to poznáte. Ráno vstanete z postele a bez poriadnej dávky kávy nezačnete fungovať, napoludnie tíšite hlad sladkosťami, dobrotami a rôznymi nápojmi, aby ste deň ako tak prežili. 

Poznáte to aj vy? V minulosti život nebol taký hektický. V dnešnom svete musíme zvládať rôzne situácie naraz (prácu, vzťahy, rodinu..) .

Tento životný štýl nás doslova vyčerpáva! A my rozmýšľame len nad tým, že jediným riešením ako sa cítiť dobre je, že sa vyspíme. Len spánok nám nepomôže k tomu, aby sme sa cítili vo svojom tele dobre. Obrovský vplyv na našu výkonnosť má aj to, čo jeme. Správny výber jedla môže mať veľký dopad na energetický príjem počas celého dňa, avšak starostlivosť o naše zdravie je až na poslednom mieste.

Ako zaistiť správny príjem energie? Vymeňte nezdravé dobroty (čokoládové tyčinky, sladené nápoje, kávy) za stravu, ktorá vášmu telu prospeje.

Energeticky cenné potraviny

Celozrnné varianty

Vymeňte bielu ryžu , chlieb a cestoviny za celozrnné. Získate tak dlhšiu dobu uvoľňovania energie do organizmu.

Upravené (napr.biele pečivo) sacharidy obsahujú minimum vlákniny a prešli dlhým spracovaním, zatiaľ čo neupravené(celozrnné pečivo) sacharidy sú bohaté na vlákninu. To znamená, že tempo uvoľňovania cukru je pomalšie a ich trávenie nevedie k výkyvom v podiele cukru v krvi.

Vďaka tomu, že obsahujú vlákninu, tak sa budete cítiť dlhšie sýti. 

Ovsené vločky

Sú dobrým zdrojom vápnika, draslíka, horčíka a pre energetický príjem dôležitého vitamínu B.

Ovsené vločky majú nízky glykemický index, čo znamená, že telu dodajú stály prísun energie dlhšiu dobu. Namiesto nezdravých raňajok typu chlieb s maslom a džemom si doprajte zdravé raňajky alebo desiatu v podobe ovsenej kaše alebo müsli.

Ovsená kaša s ovocím a jogurtom

Oriešky

Sú bohaté na proteíny, vitamíny, minerály a telu prospešné tuky. Zdravá alternatíva na desiatu alebo olovrant.

Mandle: Obsahujú minerály uvoľňujúce energiu, ako horčík a vápnik. Vlašské orechy sú bohaté na draslík, zinok a energiu uvoľňujúce energiu železo.

Ideálna porcia je malá hrsť – približne 2 polievkové lyžice.

Rozsypané orechy a miska

Ovocie

Väčšina druhov ovocia je dobrým zdrojom vitamínu C, antioxidantov a vlákniny. Preto je ovocie dokonalým energetickým nábojom.

Vitamín C má veľa funkcií dôležitých pre telo, vrátane uvoľňovania energie z potravy a znižovania pocitu únavy.

Pomaranče a citrusy sú nabité vitamínom C. Skvelou voľbou sú banány bohaté na sacharidy, čo je palivo, ktoré telo uprednostňuje, a naviac obsahujú draslík, ktorý je dôležitý pre normálne fungovanie svalov. 

Ruka s jablkom

Ryby

Sú výborným zdrojom proteínov, ale aj mnohých vitamínov a minerálov. Tučnejšie ryby ako losos, makrela, pstruh, sleď, tuniak alebo sardinky sú bohaté na vitamíny B6, niacín(B3) a B12, ktoré zohrávajú dôležitú úlohu pri premene jedla na energiu.

Rybie mäso je tiež bohaté na horčík. Ryby obsahujú tiež zdravé mastné kyseliny omega 3, ktoré prispievajú srdcu

Pečený losos so zeleninovým šalátom

Vajíčka

Jedna z mála potravín, ktorú možno nazývať kompletným zdrojom bielkovín, pretože obsahuje všetkých 9 esenciálnych aminokyselín – teda stavebných kameňov proteínov vo vašom tele.

Tieto aminokyseliny sú zásadné pre tvorbu novej svalovej hmoty a jej objemu. Ako bohatý zdroj bielkovín sú vajcia skvelou energetickou potravinou a nasýtia vás na dlhšiu dobu.

Vajíčka

Zelenina

Brokolica, špenát a výhonky obsahujú malé, ale dôležité množstvo železa, ktoré pomáha odolávať únave a vyčerpaniu. Uvoľňuje energiu v potrave. Skvelou voľbou sú aj zemiaky, pretože sú energeticky výdatné vďaka sacharidom. Obsahujú aj vitamín C, ktorý je potrebný pre uvoľňovanie energie z potravy do organizmu, a vitamín A prospešný pre kožu a zrak.

Zelenina v miske

Chcete zmeniť životný štýl, ale neviete ako? Ja vám s tým rada pomôžem.

Marcela Kopáčová – Nezávislý člen Herbalife

www.vyziva.naschudnutie.sk

vyziva@naschudnutie.sk

+421 950 822

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *