Publikované

Ktoré sacharidy sú pre Vás vhodné?

Žena má dilemu aké sacharidy si má dať

Sacharidy potrebujeme hlavne na to, aby mohlo naše telo fungovať. Sú hlavnou nutričnou skupinou. Poskytujú nám energiu a glukózu (cukor v krvi). Pre naše telo slúžia ako palivo, ale samozrejme v správnej forme.

Prečo sú dôležité?

  • Sú hlavnou nutričnou skupinou
  • Poskytujú energiu a glukózu (cukor v krvi)
  • Pre naše telo slúžia ako palivo
  • Pre správnu funkciu potrebuje mozog a črevné krvinky glukózu
  • Ak cítite hlad, únavu, bolesť hlavy, necítite sa dobre potrebujete sacharidy
  • Správne sacharidy dávajú aj vlákninu
  • Poskytujú fytonutrienty

Ako ovplyvňujú sacharidy (cukry) chudnutie, zdravie alebo optimálnu kondíciu? 
Sacharidy(cukry) sú kľúčovou zložkou potravy, preto si na ne musíme dať pozor nielen pri chudnutí.

Zdravé zdroje sacharidov

  • ryža(najlepšie celozrnná)
  • pšenica
  • celozrnné obilniny, celozrnné pečivo
  • ovocie, zelenina

Na aké dve skupiny rozdeľujeme sacharidy?

Jednoduché sacharidy

  • majú vysoký glykemický index, označujú sa ako rýchle sacharidy, pretože sa rýchlo menia na energiu.
  • Ich nadmerný príjem sťažuje chudnutie
  • Pri konzumácií si nezabudnite pozrieť informácie o zložení, ktoré môžete nájsť na obale. Často sa stáva, že potravina, ktorá na prvý pohľad vyzerá zdravo, obsahuje
  • Kvantum jednoduchých cukrov a ich nadmerná konzumácia spôsobí nadváhu
  • Na obaloch hľadajte aj označenie – fruktóza, maltóza, sacharóza a laktóza.

Zdroje jednoduchych sacharidov

Zložené sacharidy 

  • Na energiu sa premieňajú pomalšie, takže Vás zasýtia na dlhšiu dobu
  • Okrem zasýtenia spolu s nimi do organizmu dodáte potrebnú vlákninu, ktorá je potrebná predovšetkým pri chudnutí (zabezpečí správnu činnosť tráviaceho systému)
  • Pri chudnutí sa zamerajte predovšetkým na konzumáciu týchto sacharidov.

Veľký pozor dávajte na jednoduché sacharidy, pretože ich nadmerná denná konzumácia sa uloží vo forme tukov a okrem toho oslabujú Váš imunitný systém, podporujú vznik zápchy a cukrovky.

Nezabúdajte na to, že úplné vylúčenie cukru zo stravy nie je dobrý nápad. Pri chudnutí Vám to nepomôže, pretože aj pri chudnutí Vaše telo potrebuje energiu.

Najlepšiu alternatívu, ktorú môžete zvoliť, aby ste počas dňa nepociťovali hlad, únavu je, že zo svojej stravy vylúčite jednoduché sacharidy a nahradíte ich zloženými sacharidmi. Samozrejme, že nemôžete zabúdať na pravidelnosť stravovania.

Odporúčam Vám zaradiť do stravovania Nutrične vyvážený kokteil Formula 1

Najlepší kokteil slúžiaci ako náhrada jedla na svete.* F1 koktaily pomohli mnohým ľuďom na celej zemi dosiahnuť ich ciele v oblasti regulácie váhy. Dosiahnite aj vy svoj cieľ!

Zázemie vo vedeckých poznatkoch: Klinické štúdie ukazujú, že každodenná konzumácia koktailov slúžiacich ako náhrada jedla, ak sú používané v rámci kalorickej diéty spolu s vhodným cvičením, podporuje efektívnu reguláciu hmotnosti.

  • Poskytuje nevyhnutné minerály a vitamíny
  • Zasýti na cca 2-3 hodiny
  • Nízkokalorický (jedna porcia 220kcal)
  • Vymeníte nezdravé jedlo za zdravé
  • Skvele chutí
  • Investujete do svojho zdravia

Kliknite ti pre viac info: 

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *