Publikované

Ženy, hormonálne zmeny a fyzická aktivita – Nutričný spravodaj Október 2018

My ženy počas života prechádzame mnohými hormonálnymi zmenami. Ako žena, ktorá zažila výkyvy hormonálnych zmien, zistila som, že ak zostanem pozitívne naladená a budem sa držať zdravého, aktívneho životného štýlu, pomôže mi to vyrovnať sa s výkyvmi spojenými so životom ženy.

Výhody fyzicky aktívneho života zasahujú oveľa ďalej. Cvičenie uvoľňuje endorfíny, vďaka ktorým sa cítite lepšie. Tiež spôsobuje potenie a zlepšuje krvný obeh, čo spôsobuje mladistvé rozžiarenie vašej pokožky po cvičení. Aj keď proces starnutia zastaviť nedokážeme, budovanie aktívnej svalovej hmoty pomáha odolávať plánom prírody a umožňuje vám cítiť silu a pružnosť aj vo vyššom veku. Pri všetkých týchto výhodách, ako je možné, že mnohé ženy nedokážu nájsť motiváciu k fyzickej aktivite?

Myslím, že to je kvôli hormonálnym posunom a nedostatku energie, ktoré prichádzajú ruka v ruke s mesačným cyklom ženy. Je to veľmi reálne a všetky to zažívame trochu inak. Nadúvanie a celková podráždenosť sú však zrejme štandardnou súčasťou u nás všetkých.

Moje odhodlanie dodržiavať pravidelný režim cvičenia mi v tom pomáha. Pomohlo mi to zlepšiť mi náladu, znížiť zadržiavanie vody a zvýšiť množstvo energie. Či ste pred menštruáciou, či máte hormonálne zmeny po tehotenstve, ste pred menopauzou alebo už v plnej menopauze, snažte sa byť čo najaktívnejšia.

herbalife-zena-beh-behanie

Prečítajte si praktické tipy, ktoré vám pomôžu odolať sladkostiam a vstať z pohovky

Kľúčom je vytrvalosť.

S tým, ako vaše telo prechádza zmenami, je dôležité stanoviť si počas dňa pevný čas len pre seba. Snažte sa byť aktívna aspoň 30 minút a robte to, čo máte radi. Cvičenie v rovnaký čas každý deň vám pomôže vytvoriť určitú rutinu, ktorá vám mentálne pomôže dosiahnuť pocit úspechu. Dôležité je mať niečo pod kontrolou v čase, keď sa fyzické zmeny zdajú byť mimo kontroly.

Nepodceňujte silu chôdze.

Chôdza je vynikajúce kardiovaskulárne cvičenie pre ľudí v každom veku. Môžete si stanoviť cieľ vyjsť na kopec alebo urobiť výpady na posilnenie nôh. Ak máte návaly tepla, intenzívne cvičenie ich môže zhoršovať, takže najlepšie bude zostať pri nízkej intenzite. Keď máte kŕče, to posledné, čo potrebujete, je aby ste sa cítili horšie, takže počúvajte svoje telo a robte len to, čo sa zdá byť správne.

Spojte sa s kamarátkou.

Zvážte cvičenie vo dvojici, alebo si doprajte osobného trénera alebo hodinu raz za mesiac. Ako ženy sa prirodzene cítime lepšie, ak máme okolo seba podporu. Dodatočný pocit zodpovednosti, ktorý sa spája s tým, že ste sa na cvičení s niekym dohodli vám pomáha udržať si koncentráciu.

Majte vždy po ruke niečo zdravé pod zub.

Viem, že by ste si možno dali pol litra zmrzliny, zemiakové lupienky, alebo navštíviť nejaké rýchle občerstvenie, aby ste si zlepšili náladu. Je však pravdepodobné, že sa budete potom cítiť horšie a pritom priberiete. Prejedanie sa počas cyklu je niečo, čoho sa dopúšťa veľa žien a niekedy sa zdá, že sa tomu nedá vyhnúť. Odborník vo mne vám chce povedať, aby ste sa vyhli všetkým nezdravým kalóriám a jedli len zdravé jedlá, ale skutočná žena vo mne hovorí, že je potrebné nájsť zdravú rovnováhu. Ja sa osobne snažím naplniť zdravým ovocím, zeleninou a proteínmi. Tiež dávam pozor na to, aby som zostala hydratovaná. Užijem si len vtedy ak naozaj neviem odolať niečom sladkému alebo slanému. V tej chvíli je pravdepodobné, že mi bude na uspokojenie stačiť len málo a že to nepreženiem.

Prešla som si mnohým – od náročných a nepredvídateľných cyklov, cez boj s neplodnosťou, tehotenstvom, hormonálnymi zmenami po tehotenstve, až po chirurgický zákrok, ktorý mi rozhádzal hormóny. Ale môj stabilný a pevný prístup k výžive a cvičeniu mi umožnil udržať si nedotknuté zloženie tela a zdravú psychiku. Dúfam, že sa vám podarí preplávať cez životné zmeny zdravým a aktívnym spôsobom.

Bez ohľadu na prekážky, ktoré musíte vo svojom živote prekonávať, fitness, koncentrácia a priateľstvo vás cez to všetko dostanú, takže zostaňte aktívna a pomôžte v tom aj ostatným.

Napísala Samantha Clayton.
AFAA, ISSA – Vice President, Worldwide Sports Performance and Fitness.

Herbalife RoseGuard
Herbalife RoseGuard
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *